فولاد، مس، ملوان و همه تیم‌هایی که امید می‌رود از پدیده‌ها و عوامل جذابیت فصل جدید لیگ برتر باشند

بازی استقلال 1- فولاد صفر |لیگ برتر فوتبال ایران

همشهری آنلاین- طی روزهای گذشته ۴تیم صاحب‌نام لیگ برتر فوتبال که مدعیان قهرمانی در فصل جدید محسوب می‌شوند در این صفحات مورد بررسی قرار گرفتند. پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته به همراه استقلال، سپاهان و تراکتور که تیم‌های دوم تا پنجم لیگ قبلی بوده‌اند امسال هم مثل سال گذشته مدعیان اول قهرمانی محسوب می‌شوند و هر چه ستاره در لیگ برتر ایران هست به استخدام خودشان درآورده‌اند. از طرفی تعداد بازیکنان درجه‌اول ایرانی کمتر از آن است که بتواند هر ۴تیم مدعی را پوشش بدهد و بنابراین خرید بازیکنان گران‌قیمت خارجی در این تیم‌ها بیشتر از قبل شده و حسابی چهره لیگ برتر را تغییر داده است.

معمولا در همه فصول لیگ برتر و در نقل‌وانتقالات تابستانی، وقتی این ۴تیم ستاره‌های مورد نظر خودشان را جذب می‌کنند و به بازیکنان ضعیف‌تر یا ستاره‌های افت‌کرده اجازه جدایی می‌دهند، تازه موج دوم نقل‌وانتقالات آغاز می‌شود و تیم‌های دیگر می‌توانند این بازیکنان را بین خودشان ردوبدل کنند. اگر یکی از این تیم‌ها شانس بیاورد یا مربی جدید و سختکوشی داشته باشد که برای اثبات خودش دست به هر کاری بزند و یا تعدادی پدیده جوان قبل از شناخته شدن و رفتن به تیم‌های بزرگ از سر خوش‌اقبالی دور هم جمع شوند، در آن صورت صاحب یک تیم پدیده در لیگ خواهیم بود که می‌تواند معادلات را تغییر بدهد و به جذابیت‌های لیگ هم اضافه کند. پدیده‌ای که البته بعید است بتواند مربع مدعیان را بشکند اما می‌تواند نیمه‌های جدول را به هم بریزد و البته سطح زیبایی را هم در لیگ برتر بالاتر ببرد. فصل گذشته ملوان، شمس‌آذر و ذوب‌آهن در نقش این پدیده‌ها ظاهر شدند و امسال باید دید کدام یک از تیم‌ها می‌توانند در جمع نامدعیان قهرمانی از همه مدعی‌تر باشند.

فولاد؛ نجات قهرمان قدیم

قطعا گزینه اول برای صعود در جدول رده‌بندی و فرار از قعرنشینی، فولاد خوزستان است که موفق‌ترین سرمربی ایرانی یک دهه اخیر را به خدمت گرفته است. یحیی گل‌محمدی در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ قهرمان لیگ شده و قهرمانی سال۱۴۰۳ پرسپولیس نیز ۵۰درصدش متعلق به اوست. علاوه بر اینها او با ذوب‌آهن ۲بار و با پرسپولیس یک بار قهرمان جام حذفی شده و ۳بار هم سوپرجام را به دست آورده است. پرافتخارترین سرمربی حال حاضر لیگ برتر با این عناوین و کارنامه به باشگاه دوران بازی‌ خودش رفته تا بلکه قهرمان ۲دوره رقابت‌های لیگ برتر را از فلاکتی که به آن دچار شده است، برهاند. فولاد تا این لحظه امیرمسعود سرآبادانی، امین قاسمی‌نژاد، اوکتیر یوسوپوف، علی نعمتی، محمد عباسی، محمدجواد محمدی و محمدرضا سلیمانی را به خدمت گرفته و قرار است محمد عسگری هم در این تیم به یک ستاره نوظهور تبدیل شود. ببینیم و تعریف کنیم!

مس رفسنجان؛ دم مسیحای محرم

محرم نویدکیا فصل گذشته طی حضور نصفه‌ونیمه‌اش در مس رفسنجان نتایج خوبی گرفت و تیم شکست‌خورده ساکت الهامی را کاملا متحول کرد. او امسال فرصت بیشتری داشته تا با نارنجی‌پوشان تمرین کند و برای پر کردن جای خالی برخی از آنها هم چشم به دست تیم‌های مدعی بدوزد. لیست خریدهای رفسنجان تا این لحظه امیرحسین جولانی از پیکان، بهنام برزای از گل‌گهر، پیام پارسا از نفت آبادان، علی شجاعی از فولاد، فرشید اسماعیلی از پیکان، محمد علی‌نژاد از سپاهان و مهدی شریفی از فجرسپاسی را در خود جا داده است که تماشای این نام آخری از همه جالب‌تر است. شریفی که زمانی به عنوان یک پدیده بسیار خلاق در سپاهان ظهور کرده بود، خیلی زود ستاره اقبالش خاموش شد و از سطح اول فوتبال کنار رفت. حالا همبازی سابق، احیا کردن و بازگرداندن همبازی‌اش را در برنامه فصل آینده قرار داده است.

شمس‌آذر و ملوان؛ شاید و شاید

هر دوی این تیم‌های شهرستانی در فصل گدشته لیگ را به عرصه درخشش پیش‌بینی‌نشده خودشان بدل کرده بودند. در واقع رتبه‌هایی که این دو تیم جوان با بازیکنان کم‌نام‌ونشان خود در نیمه بالای جدول به دست آوردند فراتر از تصور تمامی کارشناسان بود. اما هر دو تیم تغییراتی در داخل میدان و به‌خصوص روی نیمکت داشته‌اند که همه را به ادامه درخشش آنها بدگمان کرده است. جالب اینکه نیمکت‌های این دو تیم در پنجره تابستانی خاصیت جابه‌جایی داشته‌اند. سعید دقیقی که شمس‌آذر را به لیگ برتر آورد و یک فصل موفق همراه با این تیم داشت، حالا به انزلی رفته و در عوض مازیار زارع که دو سال قبل ملوان انزلی را به لیگ برتر رسانده بود حالا باید با جوان‌های بااستعداد شمس‌آذر سروکله بزند. جوان‌هایی که تقریبا همه آنها از قزوین رفته‌اند و مازیار قرار است یک تیم کاملا جدید از چهره‌های جدید بسازد. امیدواریم تیم جدید او به اندازه شمس‌آذر فصل گذشته توانمند و جذاب باشد و البته خیبر و چادرملو تازه‌وارد هم بتوانند مانند شمس‌آذرِ فصل گذشته، یک تازه‌وارد سرحال باشند.

کد خبر 871508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha